Azet Finance

Finanční magazín

close
Rady a tipy

Třetině Čechů brání v zateplení finance

finance-na-zatepleni
shutterstock.com
1 Nepoužitelné2 Podprůměr3 Průměr4 Dobrý5 Výborný (Bez hodnocení)
Loading...

Zateplit plánuje podle průzkumu Sdružení EPS ČR 79 % Čechů žijících v nezatepleném domě. Třetina z nich však nemá a ani nebude mít na rekonstrukci potřebné finanční prostředky. Až
98 % Čechů, kteří již zateplili, přitom vnímá tuto investici za přínosnou. Jako hlavní pozitivum označují nejen úsporu energií a lepší tepelnou izolaci domu během celého roku, ale i snížení vlhkosti a hluku.

Zateplení není pro Čechy žádnou novinkou a díky dostupnosti nejrůznějších dotačních programů se stává stále oblíbenějším řešením, jak zvýšit kvalitu bydlení. Skrze dotace dnes Češi při zateplování mohou dosáhnout až na 50% úsporu a tak není divu, že investovat do zateplování plánuje 79 % Čechů žijících v nezatepleném domě. Nejčastěji tak hodlají učinit v horizontu pěti let (39,3 %). I nadále se však jedná o investici, která zůstává pro mnoho českých domácností nad rámec jejich finančních možností. Celá třetina dotázaných (32,8 %) uvažujících o zateplení vnímá rozpočet domácnosti jako klíčovou překážku.

Tři ze čtyř Čechů potvrzují praktickou návratnost investice

 „Zateplení se vyplatí, a to nejen na papíře. Z průzkumu vyplývá, že úspora energií a tím především vašich peněz je druhým nejčastějším důvodem Čechů k zateplení.  Naše interní statistiky dokazují, že zateplením se platby za teplo reálně sníží, v některých případech až o 50 %,“ uvádí Pavel Zemene, předseda Sdružení EPS ČR. Nižší účty má podle něj 76 % lidí, kteří mohou porovnat stav před a po zateplení. „Přesto podle našeho průzkumu celá třetina Čechů nemá na počáteční investici do zateplení dostatečné finanční prostředky,“ dodává.

Proč zateplit? Podle Čechů hlavně pro lepší tepelnou izolaci a úspory energií i peněz

Hlavní motivací pro zateplení mezi Čechy nadále zůstává samotná tepelná izolace zajišťující dlouhodobé udržení stabilní teploty v budově během zimy, ale i léta, kdy nedochází k nadměrnému přehřívání. V průzkumu ji uvedlo 76 % dotázaných. Druhým nejčastěji skloňovaným důvodem je u
57 % Čechů úspora energií a peněz. V některých případech lidé vyzdvihli také snížení vlhkosti a rizika výskytu plísní či zlepšenou hlukovou izolaci.

„Zajímavostí je, že každý šestý Čech využil příležitosti zateplení domu k dalším stavebním úpravám, které zvýšily komfort jeho bydlení. Zpravidla se jedná o výměnu oken, která by měla být automaticky součástí tohoto typu rekonstrukce, neboť jde o nejčastější zdroj úniku tepla z domu,“ dodává k hlavním pozitivům zateplení pohledem Čechů Pavel Zemene.

finance na zateplení

V zatepleném bydlí více než polovina národa

Dům či byt má podle průzkumu zatepleno již 58 % Čechů. Nejvíce izolovaných budov nalezneme v Karlovarském kraji, zatímco nejhorší stav je v tomto ohledu na Vysočině. „I když se situace rok od roku zlepšuje, stále zde máme tisíce metrů čtverečních nezateplených obvodových stěn. V budovách přitom trávíme 90 % veškerého času a tak zvýšení komfortu jejich obývání by pro nás mělo být prioritou,“ upozorňuje Pavel Zemene.

Jedničkou mezi izolanty zůstává pěnový polystyren

Ze statistik roční spotřeby pěnového polystyrenu vyplývá, že se jedná o dlouhodobě nejoblíbenější izolační materiál na trhu. Většinový podíl zaujímá na fasádách a plochých střechách. Oblíbenost polystyrenu pramení z jeho vlastností, mezi něž řadíme pevnost, lehkost, vysokou odolnost a životnost minimálně 50 let. Vedle toho je ekologický a má vynikající mechanické a tepelně izolační vlastnosti, které si na rozdíl od jiných izolačních materiálů plně zachovává v čase.

 

O průzkumu: Průzkum Sdružení EPS ČR realizovala agentura IPSOS za pomoci nástroje Instant Research v srpnu 2017. V on-line dotazníku odpovídalo 525 respondentů ve věku 18 až 64 let z celé České republiky.

Zdroj: nevyžádaná TS


Jak bude reklama vypadat?
-
Nechceš zde reklamu napořád jen za 80 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup
AZETfinance

Autor článku AZETfinance

Finanční magazín AZET finance je součástí mediálního obsahu skupiny AZET média. Zveřejněné a publikované články se nemusí ztotožňovat s názorem redakce ani skupiny Azet média.

Vložit komentář