Azet Finance

Finanční magazín

close
Finance

Podnikání a EET jde ruku v ruce

pokladna
1 Nepoužitelné2 Podprůměr3 Průměr4 Dobrý5 Výborný (Bez hodnocení)
Loading...

Podnikat je snadné. Jde o jednu docházku na úřad za účelem založení živnosti a můžete se směle pustit do díla. Stačí si vybrat obor. Důležité je správně nastavit profil firmy a její „tvář“ pro obchodní svět, pod kterým se bude prezentovat. Kvalitní webové stránky a popis služby, které vaše podnikání zajišťuje, je druhým krokem. Hned tím dalším je správné nastavení cen. Jedině to, dobrá reklama a propagace vaší firmy přinese i velký příliv zákazníků a zakázek. A jak poroste poptávka, poroste i vaše konto.

Pokud provádíte veškeré platby za vaši práci pouze v elektronické podobě a hotovost vám nejde přes ruce, nemusíte si prakticky s ničím lámat hlavu. Tam je potřeba pouze evidence příjmů a výdajů pro finanční úřad a pro soupis daňového přiznání.

Musíte mít EET?

Avšak jestli jste v oboru, kde se běžně platí i reálnými penězi, měli byste zpozornět. Už jste se jistě setkali s pojmem EET (elektronická evidence tržeb). Víte, kdy je nutné ji mít zavedenou a kdy ne?

EET musí mít všichni podnikatelé přijímající hotovost. Tak by se dal jednoduše přeložit zákon č. 112/2016 Sb., o evidenci tržeb, vydaný ve Sbírce zákonů s platností od 13. dubna 2016. Přičemž tuto povinnost zákon rozdělil do tzv. čtyř vln. První vlna v roce 2016 platí pro veškeré stravovací a ubytovací provozy. Druhá vlna začala rokem 2017 platit pro obchodníky. Další dvě jsou doposud zrušeny Ústavním soudem. V těch jsou obsaženy svobodná povolání, zemědělství, doprava a vybrané výrobní činnosti. Počátek byl původně plánován na jaro 2018. Doposud je odloženo na neurčito. A kdo ví, zda vůbec někdy vejde v platnost.

Do evidence tržeb je nutné evidovat veškeré platby započítávané do rozhodného příjmu:

  • Hotovost
  • Směnky
  • Složenky
  • Převod – pouze do 28. února 2018, již se nemusí
  • Šek
  • Kauce, jistiny apod.

Viditelné informační oznámení

Podnikatel je také povinen, na místech kde k evidenci tržeb dochází, vystavit oznámení, které o tom informuje. Musí být dostatečně viditelné a čitelné. Plné znění uvádí zákon jako: „Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin“.

Rozhodně je nutné vše dělat podle pravidel. Jakékoliv nesrovnalosti v evidenci tržeb se trestají pokutou ve výši až 500 000 Kč, což může být pro kdejakého podnikatele likvidační. Kromě velmi vysokých pokut může kontrola při velkých nesrovnalostech, nařídit i pozastavení či dokonce zrušení činnosti, při které docházelo k evidenci tržeb.

V podnikání se vše rychle mění. Práce se vyvíjí, firma roste a rozrůstá se. Pokud dojde k nějaké důležité změně, která se dotýká i evidence tržeb, nezapomeňte tyto údaje nahlásit i příslušnému úřadu do 15 dnů od provedení změny.

Podnikat je zábava, ale vše má svá pravidla a pevný řád. Pokud plníte všechny uložené povinnosti, není se čeho bát. Elektronická evidence tržeb může být dobrým statistickým východiskem, finanční historií firmy a údaji, které ukazují, jak si v živnosti stojíte.


Jak bude reklama vypadat?
-
Nechceš zde reklamu napořád jen za 80 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup
Tags : 112/2016EETevidence tržebzákon

Vložit komentář